fredag 22. januar 2010

... Vi gikk en tur på stien...




Ja, vi har vært veldig flinke til å gå laaangtur i dag. Vi gikk fra barnehagen og helt hjem, mamma gikk med Stian på ryggen trygt plasert i meitaien. Pappa sier at der er over fem kilometer, kroppen min sier at det er minst helt sant... Vi brukte ganske nøyaktig en og en halv time på denne turen. Været var helt fantastisk fint med sol i horisinten og frisk luft i lungene. Stian søv en hel time mens vi gikk.

Jeg gikk en tur på stien
og søkte skogens ro
Da hørte jeg fra lien
en gjøk som sa ko-ko

Ko-ko, ko-ko
ko-ko korokko ko
Ko-ko, ko-ko
ko-ko korokko ko

Jeg spurte den hvor mange
hvor mange år enno
Da svarte den med mange
og klagende ko-ko

Ko-ko, ko-ko
ko-ko korokko ko
Ko-ko, ko-ko
ko-ko korokko ko

Jeg spurte om dens make
og om dens eget bo
Den satt der oppå grenen
og kikket ned og lo

Ko-ko, ko-ko
ko-ko korokko ko
Ko-ko, ko-ko
ko-ko korokko ko

Vi bygger ikke rede,
vi har hjem, vi to
Fru Spurv er mor til barna
vi galer kun koko

Ko-ko, ko-ko
ko-ko korokko ko
Ko-ko, ko-ko
ko-ko korokko ko

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar